O nás a našem EMBERA centru

Naše anglicko-české centrum vzniklo v roce 2019. Myšlenka vytvořit místo plné vzájemné důvěry týmu, rodičů a zejména dětí. Prostředí, kde tým zkušených lidí bude součástí na cestě rozvoje těch nejmenších. Zázemí svobody, kde děti porostou svou vlastní cestou s naší pomocí poznávat svět určitých pravidel tak, aby zároveň zůstaly jedinečným originálem.

Rozmanitost našeho týmu je přesně to, co nás baví. Vášeň pracovat s dětmi a posouvat si vzájemně hranice je to, co nás spojuje!  (Tady nás máte!)

Tak to vidím já. Marcela, která se rozhodla v létě 2019 založit EMBERA centrum. Udělat to, o čem jsem několik let jen snila. Rodiče dětí z jazykové školy, kde jsem před tím pracovala a moje vlastní rodina, mi dodali sílu a podpořili v tomto projektu. Sen se stal skutečností. Děkuji, že jste mne přiměli k rozhodnutí svou energii, znalosti a zkušenosti předávat vlastním způsobem. Více jak 15 let jsem pracovala v korporátních společnostech v oblasti personalistiky později marketingu. V posledních dvou firmách, jako bych objevila to, kde vnímám naplnění – práce s malými dětmi. S těmi, kteří mají dar největší – upřímnost! Rozhodnutí zkusit udělat něco jinak nastal v roce 2017 v Panamě, oblasti tropického deštného pralesa Darién – indiánské rezervaci. S původními indiány kmene Embéra jsem pobývala několik měsíců a právě tam jsem si  ještě více uvědomila hodnoty života.  Vrátila se do Prahy s tím, že pokud budu mít příležitost, zkusím to. A tak jsme tady, indiáni kmene EMBÉRA mne doprovázejí na cestě…děkuji!

Katie. Vyrostla jsem v Dallasu v Texasu. Kombinace české matky a amerického otce mi dalo příležitost vyrůst v obklopení těchto dvou kultur a plně je prožít. Od mladí jsem milovala umění, které se pro mne stalo nesmírnou vášní. Výtvarnému umění se věnuji od střední školy a v současné době jsem absolvovala bakalářské studium dějin umění. Začátkem školního roku 2022/23 budu pokračovat v magisterském studiu na oboru dějiny moderní evropské kultury. Kromě svého studia a práce v EMBERA, pracuji i v Kunsthalle Praha jako odborný kolega lektorského týmu. Jsem velmi vděčna za příležitost propojit své studium a praxi v tak krásném kulturním místě a zároveň nadšena a potěšena, že i já budu moci v budoucnu přispět. Stejně tak to mám se vztahem a tvorbě s malými dětmi. Kreativnost a spontánnost malých dětí je tak hmatatelná a čistá! Láká mne toto poznání a jsem velmi ráda, že mohu být u zrodu projektu jako je EMBERA center.

Nina. Jsem Američanka, narozená v Kansasu. V dětství jsme s rodinou žili v Kamerunu a Kongu, kde jsem navštěvovala mezinárodní školy. Později jsem se vrátila a ve státě Washington jsem dokončila střední školu. Lákala mne Evropa a tak jsem se rozhodla přestěhovat do Prahy a začala studovat žurnalistiku. Vlastně tak trochu náhodou (i když na náhody moc nevěřím) jsem potkala Marcelu, člověka, který se nadchl do nového projektu a pokusil se splnit si svůj sen.  A já chtěla tak trochu být u toho. Společně jsme začali malými kroky, přes lehčí i těžší překážky, budovat EMBERA center. Postupně naše práce začala přinášet ovoce v podobě malých šťastných dětí a já jsem si uvědomila, že bohatství má tolik podob. A od té doby v EMBERA s radostí učím! Sledování toho, jak se děti každé ráno rozzáří poté, co projdou dveřmi, dělá toto místo „zvláštním“ a já si často uvědomuji, že se zde cítím lépe, než doma, že se Praha stala mým domovem.

Anna. Od dětství a později v dospívání jsem trávila hodně času ve školce, ve které moje maminka pracuje. Protože můj zájem a o děti neopadal, s věkem spíše naopak, rozhodla jsem se pro studium programu Předškolní pedagogika se zaměřením na dramatickou výchovu na Univerzitě Karlově, kde v současné době dále pokračuji v doktorském studiu. Na vysoké škole jsem se poprvé setkala s dramatickou výchovou, která mi učarovala, dramaticko-výchovné metody jsem proto záhy začala ověřovat v praxi. Nejdříve v kroužcích, poté v rámci běžné výuky ve školce. Kromě dramatické výchovy se ve své práci zaměřuji na vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem. Právě dramatická výchova se ve vzdělávání těchto dětí ukazuje jako velmi užitečná, umožňuje dětem rozvíjet jejich řečové i komunikační kompetence a celkově podporuje sociální rozvoj, tedy i zdravé vztahy ve skupině. Abych své praktické dovednosti dokázala lépe propojovat s nejnovějšími teoretickými poznatky začala jsem studovat magisterský program Dramatická výchova na pražské DAMU. Mým dalším velkým koníčkem je hudební výchova, která stejně jako ta dramatická, umožňuje aktivní zapojení dětí do procesu učení. Hudební výchova jakožto prostředek při rozvoji řečových kompetencí dětí s atypickým vývojem řeči, tedy i dětí s odlišným a mateřským jazykem a dětí bilingvních, byla předmětem zájmu mé diplomové práce. Výsledky výzkumu, který jsem dlouhodobě realizovala potvrdily již dříve známé poznání o velmi pozitivním vlivu hudební výchovy na rozvoj jazyka dětí. Ve volných chvílích mne zastihnete na cestách, kde ráda potkávám lidi i děti z nejrůznějších končin, nebo s akordeonem v rukách, případně v lese, kam si pravidelně chodím zacvičit, nebo zaběhat.

Martina. Vzhledem k tomu, že pocházím z velké rodiny, je přirozené a těší mne, že děti byly a stále jsou vždy přítomny v mém životě. Po studiích jsem se rozhodla odjet do zahraničí, abych se zlepšila v angličtině. Své studium jsem, z několika důvodů, spojila s hlídáním dětí. Jsem velmi vděčná, že jsem měla příležitost potkat lidi mnoha odlišných kultur a míst tohoto světa. Kromě toho, že jsem ráda obklopena dětmi, miluji cestování.  Měla jsem velké štěstí, že jsem mohla cestovat po celém světě. Cestování mne inspirovalo v mnoha směrech a zejména mne přivedlo na mou jógovou cestu. Být průvodcem dětí na cestě jógy, vidět děti cvičit jógové pozice a jejich soustředění, je naprosto k nezaplacení. Turistika a obklopení se přírodou je další podstatnou součástí mého života, bez které nemohu žít. EMBERA a její filozofie, rodinný koncept reagující na potřeby každého jednotlivce (a to nejen dětí, ale i rodičů a kolegů) mi velmi přirostla k srdci a jsem velmi ráda, že mohu být její součástí.

Eliška. Kdybyste se mě, Elišky, před třemi lety zeptali, co bych jednou chtěla dělat, odpovím vám, že vůbec nevím. V tu dobu jsem potřebovala na léto nějakou brigádu a rozhodla jsem se zkusit práci lektora na příměstských táborech pro děti od 3 do 6 let. Okamžitě jsem si uvědomila, že práce s dětmi je to, co mě naplňuje, baví mě jejich hravost, upřímnost a nadšení z čehokoliv. Nastoupila jsem tedy na Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, kde studuji český jazyk a speciální pedagogiku. Od té doby trávím s dětmi plno svého volného času. A pokud zrovna nejsem s dětmi, nebo nemusím sedět u učení, tak buď sportuji v přírodě, nebo hraji doma na klavír. Od mala jsem se věnovala sportovnímu aerobiku a hudbě, ráda tedy u dětí rozvíjím mimo jiné i rytmicko pohybové dovednosti. Je jasné, že pokud byste se mě zeptali teď, co bych jednou chtěla dělat, odpovím vám, že bych se chtěla co nejvíce věnovat dětem a užívat si s nimi spousty zábavy. Jsem moc ráda, že mám možnost stát se součástí EMBERA týmu a těším se na společné zážitky.

Inka. Děti vždy patřily do mého života. V mládí jsem jezdila jako vedoucí na dětské tábory, pak jsem pár let učila na prvním stupni na základní škole, vychovala dva, teď už dospělé syny a poslední roky hlídala malé děti v rodinách. Vystudovala jsem stavební fakultu ČVUT a většinu profesního života se věnovala ochraně životního prostředí. Mým velkým koníčkem je učení feng-shui, kurzy a nakonec klub jsem navštěvovala několik let a znalosti využila při rekonstrukci našeho domu i pro poradenství pro druhé v této oblasti. Největší relaxací pro mě je práce na zahradě, příroda, turistika, malování a jiné tvoření. Miluji cestování, ne s cestovní kanceláří, ale cestování, při kterém mám možnost poznat jiné kultury, setkat se autenticky s místními obyvateli, mít možnost s nimi mluvit, vidět, jak žijí, jak přemýšlí. Na dětech mě fascinuje jejich vnitřní svět, fantazie, bezelstnost. Vážím si toho, když mě dítě do svého světa pustí, když spolu navážeme kontakt. Snažím se porozumět každému dítěti zvlášť, podpořit jeho radost a porozumět jeho smutku. Myslím, že děti jsou naši učitelé stejně jako my jejich, že ve vztahu k dětem by neměla chybět vzájemná důvěra, pokora a vnímavost.

Mirka. Společnost dětí mě odjakživa nabíjela, ale nikdy jsem nesebrala odvahu se jim naplno věnovat. Až s příchodem dcery jsem pochopila, že to je pro mě opravdu to pravé. A když jsem poznala Marcelu v jazykové škole, kam dcerka chodila na angličtinu a zjistila jsem, jaké má plány, bylo jasné, že si tuhle příležitost nemohu nechat ujít 🙂 Tak dlouho jsem Marcelu bombardovala svým zájmem o spolupráci, až jsem se stala součástí tehdy ještě mini EMBERA týmu! Sen se mohl začít plnit. A dodnes jsem vděčná za tu příležitost, protože v EMBERA se sešel kolektiv skvělých dětí, které nás inspirují a učí každý den, milých rodičů a inspirativních lektorů, kteří dohromady vytváří to správné rodinné prostředí, ve kterém se i to nejstydlivější dítě brzy cítí fajn. Pokud s dcerkou zrovna něco nevyrábíme nebo nemalujeme, jdu si nejraději zaběhat s pejskem někam do přírody nebo se alespoň projít. Miluju výlety, pikniky, různé bojovky a hry venku. Ráda zkouším vařit dětské klasiky, ale ve zdravějším kabátě a na podzim jsem si udělala lektorský kurz jógy, která mi pomáhá udržovat se fit a v pohodě.

Proč EMBERA?

Od mládí velmi ráda cestuji do zemí, kde je málo lidí, míst, které jsou bohaté bez zásahu moderní civilizace. V roce 2017 jsem podnikla cestu do Panamy, Dariénu, domova indiánského kmene Emberá. Navštívila jsem několik indiánských vesnic a měla jsem možnost poznat jejich způsob života. Soudržnost, spontánnost, vstřícnost a zejména výchova a vzdělávání malých indiánských dětí mi vzala dech.

Indiánský kmen Emberá
Indiánský kmen Emberá
Indiánský kmen Emberá

„V tak skromném a obyčejném světě je možné najít nepopsatelné bohatství!“

Menu